12182017دوشنبه
تاریخ بروزرسانی: دوشنبه, 23 آگوست 2010 12am

مرجع امنیت اطلاعات ایران

دومین کنفرانس بین المللی پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند

دومین کنفرانس بین المللی پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند

  • تاریخ شروع: 27 بهمن 1395
  • تاریخ پایان: 29 بهمن 1395
  • مکان: اصفهان - دانشگاه اصفهان - تالار پیامبر اعظم
  • برگزار کننده:: دانشگاه اصفهان ، بنیاد ملی بازی های رایانه ای

معرفی کنفرانس

بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنری و فنی، به‌عنوان یک رسانه-صنعت-هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و استراتژیک و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است. در کنار بازی‌های سرگرم‌کننده، بازی‌های جدی (Serious Games) در درمان، آموزش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و با اقبال فزاینده‌ای مواجه شده‌اند. از سوی دیگر، فراگیر شدن دور از انتظار بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر، اذهان پژوهشگران حوزه‌ی فرهنگ، اجتماع و سلامت را متوجه آسیب‌های بالقوه‌ی این پدیده‌ی نوین دنیای فناوری اطلاعات نموده است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در پی برگزاری موفق اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ که با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار شد، نیاز کشور به تقویت پژوهش در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، تجاری، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت بیش از پیش نمایان شد. دانشگاه اصفهان در راستای رسالت خود در تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازی نمود و به حول و قوّه‌ی الهی با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، دومین دوره‌ی این کنفرانس را در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد نمود. هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است. نگاه ویژه این دوره کنفرانس به بازیهای جدّی (کاربردها، رویکردها و افق پیش رو) خواهد بود. 

کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، دانشگاهيان، فعّالان فرهنگی، متخصصین صنعت بازی‌سازی، دست‌اندرکاران صنایع، مدیران و کارشناسان نهادهای اجتماعی و ديگر صاحبنظران علاقه‌مند به حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور فعال خود از طريق ارائه مقاله و شركت در کنفرانس، ما را در تحقق اهداف آن یاری نمايند.

 

 

اهداف برگزاری دومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها

توسعه‌ی پژوهش‌های مبتنی بر تحلیل و تولید محتوا در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

آسیب‌شناسی و آینده‌پژوهشی صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی

نگاه ویژه: بازی‌های جدی (Serious Games)؛ کاربردها، رویکردها، افق پیش رو

 

 

محورهای دومین کنفرانس بین المللی پردازش سیگنال و سیستم های هوشمندمحورهای کنفرانس

•  تحليل روانشناختی بازی‌های رايانه‌ای

•  تحليل جامعه‌شناختی بازی‌های رايانه‌ای

•  مدل‌سازی احساس و هيجان در بازی‌های رايانه‌ای

•  فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ی بازی‌های رايانه‌ای

•  رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

•  نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر در توسعه‌ی بازی‌های رايانه‌ای 

•  بازي‌های رايانه‌ای و قدرت نرم

•  بازي‌های رايانه‌ای و پدافند غيرعامل

•  شیوه‌های جذب مخاطب و بازاريابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رايانه‌ای

•  نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی

•  مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

•  مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

•  تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای

•  اصول هنری طراحی بازي‌های رايانه‌ای

•  بازي‌های رايانه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

•  بازي‌های رايانه‌ای و ملاحظات حقوقی

•  رویکرد فلسفی بازی‌های رايانه‌ای

•  بازی‌های جدّی (Serious Games)

•       بازی‌نمایی (Gamification)

•  بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:

     •  خانواده

     •  درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی

     •  فرهنگ، تاريخ و ادبیات

     •  آموزش و یادگیری

     •  تبلیغات

     •  هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی

     •  فقه و اخلاق

     •  توسعه‌ی صنعت گردشگری

     •  درمان اختلالات جسمی

     •  توانبخشی شناختی

     •  ترويج ارزش‌های دفاع مقدس

     •  ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی

•  و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

 

 

خواندن 500 بار ویرایش شده در تاریخ: جمعه, 13 اسفند 1395 16:09
مهندس فرهاد نیاری

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت اطلاعات

کارشناس شبکه و فناوری اطلاعات در وزارت جهادکشاورزی

مدرس دوره های تخصصی مهندسی شبکه و امنیت اطلاعات

مدرس دوره های تخصصی طراحی وب به خصوص جوملا

برای ارسال نظر ابتدا باید در سایت لاگین کنید!