EN
ایراد، مرجع تخصصی آمار ایران

وبلاگ

به جستجوی تخصصی تر بپردازید
مرتب سازی بر اساس :
هوش تجاری در سال ۲۰۲۴

هوش تجاری در سال ۲۰۲۴

هوش تجاری (BI) یک رویکرد مدیریتی است که از فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه داده‌ها برای بهبود تصمیم‌گیری استفاده می‌کند. BI به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را به بینش‌هایی تبدیل کنند که می‌توانند برای بهبود عملیات، افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌ها استفاده شوند.

اهمیت آمار در شرکت ها در سال ۲۰۲۴

اهمیت آمار در شرکت ها در سال ۲۰۲۴

در دنیای امروز، داده‌ها به یکی از مهم‌ترین منابع هر کسب‌وکاری تبدیل شده‌اند. شرکت‌ها با جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های خود می‌توانند به درک بهتری از مشتریان، بازار و عملکرد خود دست پیدا کنند. این امر به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و عملکرد خود را بهبود بخشند.

تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی

تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی

تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی، برای کسب و کارها بسیار مهم است. به طور کلی برای انجام تحقیقات بازار ، دو روش تحقیق کمی و کیفی وجود دارد. یکی از سوالات پرتکرار این است که تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی در چیست؟ چه چیزی باعث تمایز و تفاوت این دو روش شده است؟ کدام روش مقرون به صرفه تر است؟

تحلیل قیمت مسکن در بازار تهران در شهریور 1402

تحلیل قیمت مسکن در بازار تهران در شهریور 1402

بازار مسکن یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد هر کشور است و تحولات در این بازار نقش مهمی در اقتصاد کلی دارد. در این مقاله، قصد داریم به تحلیل داده‌های مسکن در بازار تهران از شهریور 1396 تا شهریور 1402 بپردازیم. داده‌ها شامل متوسط قیمت (به هزار ریال) و تعداد معاملات در ماه‌های مختلف می‌باشند.

هزینه تحقیقات بازار چقدر است؟

هزینه تحقیقات بازار چقدر است؟

هزینه تحقیقات بازار به عوامل زیادی بستگی دارد . برای اینکه بتوانید به درستی محاسبه تحقیقات بازار را انجام دهید باید عوامل هزینه تحقیقات بازار را بشناسید. در این مقاله سایت ایردا به این موضوع پرداختیم.

روش های تحقیقات بازار کمی چیست؟

روش های تحقیقات بازار کمی چیست؟

تحقیقات بازار کمی یکی از انواع روش های تحقیقات بازار است که اصول خاص خود را دارد. در این مقاله به انواع روش های تحقیق بازار کمی می پردازیم و بررسی می کنیم این روش چگونه به کمک مدیرانی می آید که به نتایج تحقیقات بازار همیت می دهند

انواع روش های تحقیقات بازار چیست؟

انواع روش های تحقیقات بازار چیست؟

انواع روش های تحقیقات بازار موضوعی است که اگر شما به دنبال انجام پروژه تحقیقات بازار هستید باید به آن واقف باشید و تحقیق بازار اولیه ، تحقیق بازار ثانویه و روش های تحقیق بازار کمی و کیفی از جمله مواردی هستند که در این مطلب به آنها می پردازیم.

روش های تحلیل محتوای کمی و کیفی

روش های تحلیل محتوای کمی و کیفی

تحلیل محتوای کمی و کیفی یکی از بحث های داغ پیرامون تمامی پژوهش ها و تحقیقات بازار است. یک تحقیق فارغ از این که در چه زمینه ای انجام شده باشد برای اثرگذاری ، نیازمند تجزیه و تحلیل های حرفه ای می باشد.

چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم؟

چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم؟

سوالی که ممکن است برای اکثر کسب و کارها پیش بیاید ، این است که تحقیقات بازار یا Marketing Research را به چه صورتی انجام دهند؟ در حقیقت مشاغل و بیزینس‌ های گوناگون پس از آگاهی به اهمیت و فواید تحقیقات بازار در جهت پیشرفت و توسعه خود ، سعی در پیاده سازی روش های اجرای تحقیقات بازار در کسب و کار خود دارند.

پروژه تحقیقات بازار چیست؟

پروژه تحقیقات بازار چیست؟

پروژه تحقیقات بازار و انجام فرایندهای انواع تحقیق در بازار در سال های گذشته اهمیتی زیادی برای مدیران کسب و کارهایی پیدا کرده که نتایج تحقیقات بازار را ارزیابی می کنند. ایردا در این مقاله به بررسی همه جانبه پروژه های تحقیقات بازار میپردازد

background Layer ۱