1401/06/28
زمان مطالعه : 8 دقیقه
شرکت تحقیقات بازار ، به شرکت هایی گفته می شود که اختصاصا در زمینه طراحی ، اجرا و تحلیل انواع تحقیقات بازار فعالیت می کنند. این شرکت ها کمک بزرگی برای کسب و کارها محسوب می شوند زیرا آنان را از دردسرهای پروژه تحقیقاتی و جزئیات آنها خلاص می کنند.
اگر قصد اجرای تحقیقات بازار را دارید و در این زمینه دانش و مهارت کافی را ندارید حتما باید از خدمات شرکت های تحقیقات بازار بهره مند شوید. در این مقاله از ایردا ، شما را با خدمات و مزایای شرکت تحقیقات بازار آشنا می کنیم.
پیش از آن که به سراغ وظایف و خدمات شرکت های تحقیقات بازار برویم ، بهتر است توضیح کوتاهی از تحقیقات بازار داشته باشیم. برای درک مفهوم تحقیقات بازار ، فرض کنید قرار است کسب و کاری را راه اندازی یا محصول جدیدی را تولید کنید.
در این حالت ، آیا بدون هیچ گونه اطلاعات و شناختی می توانید استارت بزنید؟ احتمال موفقیت شما در این شرایط چقدر است؟ طبیعتا برای آغاز به کار در هر زمینه ای به اطلاعات گسترده و متنوع درباره آن نیاز داریم.
اگر قرار باشد کوله پشتی تولید کنیم ابتدا باید تمام برندهای موجود در بازار ، کیفیت و جنس محصولات ، قیمت ها و نیاز مشتریان و غیره را به صورت دقیق ارزیابی کنیم تا بتوانیم منطبق بر بازار محصولات جدید بسازیم. در غیر این صورت احتمال این که بخش زیادی از خدمات و محصولات ، روی دستمان بماند زیاد است.
همه این مواردی که گفتیم ، به لطف تحقیقات بازار قابل حل شدن هستند. این تحقیقات به ما کمک می کند تا فرصت ها و موقعیت های بازار را در زمان مناسب پیدا کنیم و از طرفی اولویت های کسب و کار را نیز بشناسیم.
به کمک تحقیقات بازار ، شرکت ها با یک ذره بین دقیق ، بازار هدف ، مشتریان ، رقبا ، فرصت ها و تهدیدها را جزء به جزء می بینند. در نهایت تصمیماتی که به این طریق گرفته می شود بسیار هوشمندانه تر و آگاهانه تر است. طبیعتا اگر نمی خواهید مدتی بعد از شروع کار ، درگیر انواع و اقسام بحران های مالی ، اقتصادی و مدیریتی شوید ، باید از همین ابتدای کار از قدرت تحقیقات بازار استفاده کنید.
در بخش قبلی گفتیم که تحقیقات بازار تا چه حد برای کسب و کارها مهم و حیاتی است و می تواند سرنوشت تصمیمات یک مجموعه را عوض کند. اما آیا همه مدیران و کسب و کارها ، می توانند به شکل صحیح تحقیقات بازار را انجام دهند؟
این مثل این است که توقع داشته باشیم همه افراد هنگام دندان درد ، خودشان دندانشان را بکشند! طبیعتا در این زمان ، همه افراد به دندانپزشک مراجعه می کنند. در زمینه تحقیقات بازار نیز باید به همین شکل عمل کنیم.
باتوجه به این که اجرای تحقیقات و استخراج آمار و اطلاعات مختلف ، کاری بسیار تخصصی است و همه کسب و کارها هم نمی توانند این کار را به درستی انجام دهند ، شرکت هایی وجود دارند که به طور خاص کارشان طراحی ، اجرا و تحلیل تحقیقات بازار است.
یک شرکت تحقیقات بازار ، صفر تا صد پروژه های تحقیقاتی را به صورت اصولی و بر اساس استانداردها انجام می دهد و در نهایت نیز به کمک کارشناسان خود ، تحقیقات را جزء به جزء تجزیه و تحلیل می کند.
یکی از بهترین شرکت های تحقیقات بازار در حال حاضر ، شرکت ایردا می باشد. مجموعه بزرگ ایردا در هر زمینه ای ، اقدام به طراحی و اجرای تحقیقات بازار کسب و کارها می کند. در پایان نیز مرحله تحلیل داده ها را به بهترین نحو ممکن انجام داده و نتایج را در اختیار شرکت قرار می دهد.
طبیعتا کمک گرفتن از شرکت تحقیقات بازار ، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و از طرفی دیگر بابت اجرای تحقیقات و درست یا غلط بودن روش های اجرای کار ، نگرانی و تردیدی وجود نخواهد داشت.
سپردن تحقیقات به شرکت تحقیقات بازار ، نمونه بارز ضرب المثل «کار را به کاردان بسپار!» است. به این ترتیب که دیگر نیازی به آزمون و خطا و صرف وقت زیاد برای یادگیری اصول اولیه کار نیست. یک شرکت تحقیقات بازار که سال هاست در این زمینه فعالیت می کند با سرعت و کیفیت بالا کار را برای کسب و کارها اجرا و به پایان می رساند.
شاید بپرسید چرا باید از شرکت تحقیقات بازار برای انجام تحقیقات کمک بگیریم؟ چرا خودمان این تحقیقات را اجرا نکنیم؟ واقعیت این است که اگر علم و دانش آماری و تجربه اجرای پروژه های تحقیقاتی را دارید ، می توانید خودتان تحقیقات کسب و کارتان را اجرا کنید.
اما چند درصد از مدیران ارشد در این زمینه مهارت کافی را دارند؟ دانش آمار و تحقیقات ، حوزه ای بسیار وسیع و تخصصی است که نیاز به سال ها تحصیل و تمرین دارد.
اگر نگاهی به مزایای فراوان شرکت تحقیقات بازار بیندازید متوجه می شوید که چرا بهتر است به جای اتلاف وقت و هزینه ، کار را به آنها بسپارید. در ادامه مطلب شما را با مزایای شرکت تحقیقات بازار آشنا می کنیم.
وقتی کار تحقیقات بازار خود را به شرکتی همچون ایردا واگذار می کنید ، طبیعتا یکی از انتظاراتتان این است که از مراحل مختلف پروژه مطلع باشید. یکی از مزایای دریافت آمار از شرکت ایردا این است که هر لحظه می توانید از روند کار آگاه شوید و بر تمامی مراحل ، جمع آوری داده ها و اجرای تحقیقات نظارت داشته باشید.
به این ترتیب هم می توانید گزارش های دقیق از روند کار برای مدیران بالا دستی خود تهیه کنید و هم از کیفیت کار اطمینان حاصل می کنید. همه این ها در حالی است که درگیر پرژه تحقیقات نیستید و وقتتان را صرف انجام امور کسب و کار می کنید.
بحث کنترل هزینه ها همیشه یکی از چالش های بزرگ کسب و کارها محسوب می شود. هر پروژه تحقیقاتی و عملیاتی در همان ابتدا با معضل هزینه و بودجه مواجهه می شود و مدیران تمام تلاش خود را می کنند تا هزینه های نهایی را کاهش دهند.
اما آیا کاهش هزینه ها به هر قیمت و به هر روشی صحیح است؟ متاسفانه در بسیاری از مواقع می بینیم که برخی بیزنس ها با هدف کاهش هزینه ها ، تصمیم می گیرند با کمترین اطلاعات و دانشی که دارند ، خودشان تحقیقات بازار را انجام دهند. نتیجه هم که در اغلب اوقات شخص است. تحقیقات یا در مراحل اولیه شکست می خورد یا وقتی به انتها می رسد صاحب کسب و کار نمی داند با انبوهی از اطلاعاتی که به شیوه غلط جمع آوری شده ، باید چه کند!
یکی از مزایای مهم کار با شرکت های تحقیقات بازار این است که هزینه های تمام شده تحقیقات به شدت قابل کنترل و پیش بینی است. ما در مجموعه ایردا تحقیقات بازار را به صورت تخصصی و با قیمتی مقرون به صرفه و بدون هزینه تراشی های رایج ، برای کسب و کارها انجام می دهیم.
یکی از مشکلات رایج در اغلب تحقیقات این است که شرکت ها مرحله مهم تجزیه و تحلیل نتایج را فراموش می کنند یا جدی نمی گیرند. درواقع بخش اعظم تمرکز خود را روی اجرای تحقیقات و گرد آوری اطلاعات می گذارند و توجه زیادی به تجزیه و آنالیز دیتاها ندارند.
نتیجه همه این ها ، این است که تحقیقات آنچنان که باید و شاید برای کسب و کار مفید واقع نمی شود. شرکت ها نمی توانند از مزایا و سر نخ هایی که بین اطلاعات و آمارها نهفته است ، به خوبی استفاده کنند زیرا به درستی آنالیز محتوا را انجام نمی دهند.
یکی از مزایای کمک گرفتن از ایردا جهت انجام تحقیقات بازار ، این است که با استفاده از نرم افزارهای دقیق و کارشناسان خبره ، تحلیل های بسیار پیشرفته روی آمارها انجام می شود. این تجزیه و تحلیل ها به صورت موشکافانه و بسیار دقیق انجام می شود تا در نهایت اطلاعات مهم و حیاتی در اختیار بیزنس مربوطه قرار بگیرد.
چه چیزی بهتر از این که کارشناسان این حوزه با تکیه بر سال ها تجربه و تحقیق به شما مشاوره بدهند؟ یکی از مزایای پررنگ کار با شرکت تحقیقات بازار ، بهره مندی از همین مشاوره ها و نظرات کارشناسی شده است. در تمامی زمینه ها ، از طراحی و اجرای تحقیقات گرفته تا تجزیه و تحلیل نتایج و حتی بعد از آن درک مفاهیم استخراج شده از تحقیقات ، می توانید از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده کنید.
این مشاوره ها در زمینه هزینه های تحقیقات نیز وجود دارد و در صورت لزوم می توانید از آنها بهره مند شوید.
تحقیقات بازار به کسب و کارها کمک می کند تا به خوبی مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و به صورت دقیق ، از علایق و نیازهای آنها آگاه شوند. طبیعتا وقتی نیازها و سلایق مخاطب را بشناسید و بدانید که مردم تمایل دارند برای هرمحصول تا چه میزان هزینه کنند ، می توانید بهترین محصولات و خدمات را مطابق با نیاز آنها تولید کنید.
وقتی قرار است تولیدات و تصمیمات مهم کسب و کارتان را بر اساس نتایجی که از تحقیقات بازار می گیرید ، اتخاذ کنید باید از صحت و کیفیت نتایج به دست آمده اطمینان خاطر داشته باشید. بهترین کار سپردن تحقیقات به یک شرکت تحقیقات بازار قدرتمند و متخصص است تا به این ترتیب ، بتوانید استرتژی های درستی را انتخاب کنید.
تحقیقات بازار در رابطه با مخاطبان به شما کمک می کند؛
تا به حال به استراتژی ها و سیاست هایی که رقبای شما در بازار دارند ، فکر کرده اید؟ چه بخواهید و چه نخواهید ، رفتارها ، تصمیمات و سیاست های شرکت های رقیب شما ، تاثیرات زیادی روی میزان موفقیت و حتی محبوبیت شما خواهد گذاشت لذا شناخت و آنالیز رقبا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
یک شرکت تحقیقات بازار ، چنانچه شما بخواهید می تواند به خوبی رقبای شما را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت آنان را برای شما لیست کند. این موضوع کمک می کند تا بتوانید در ادامه اولویت ها و اهداف واضح تری برای کسب و کارتان انتخاب کنید.
شرکت تحقیقات بازار ، در زمینه های زیر می تواند به کسب و کار شما کمک کند؛
همکاری با شرکت تحقیقات بازار و سپردن کار به آنها ، باعث می شود که مجموعه شما از استرس های مربوط به پروژه تحقیقاتی و جمع آوری اطلاعات دور بماند.
تجربه نشان داده است کسب و کارهایی که خودشان اقدام به اجرای تحقیقات بازار می کنند در نهایت وقت و هزینه بسیار زیادی را صرف این کار خواهند کرد در حالی نتیجه کار چندان هم باکیفیت و استاندارد نیست.
از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مراحل تحقیقات مثلا طراحی یک پرسشنامه ساده ، بسیار تخصصی هستند. پرسشنامه مذکور باید از نظر پایایی و روایی کاملا استاندارد و قابل استناد باشد ، این کار با طرح چند سوال ساده زمین تا آسمان فاصله دارد. لذا توصیه می کنیم در این زمینه حتما از شرکت های تحقیقات بازار کمک بگیرید.
ایردا ؛ مرکز تخصصی آمار ایران ، با سال ها تجربه در زمینه جمع آوری انواع مختلف آمار ، آماده ارائه مشاوره و آمارهای تخصصی و در صورت لزوم اجرای تحقیقات بازار کسب و کار شماست. برای ارتباط با کارشناسان ما ، همین حالا با شماره تلفن های ایردا تماس حاصل فرمائید.
چکیده مقاله:
شرکت تحقیقات بازار ، به شرکت هایی گفته می شود که اختصاصا در زمینه طراحی ، اجرا و تحلیل انواع تحقیقات بازار فعالیت می کنند. این شرکت ها کمک بزرگی برای کسب و کارها محسوب می شوند زیرا آنان را از دردسرهای پروژه های تحقیقاتی و جزئیات آنها خلاص می کنند.
یک شرکت تحقیقات بازار ، صفر تا صد پروژه های تحقیقاتی را به صورت اصولی و بر اساس استانداردها انجام می دهد و در نهایت نیز به کمک کارشناسان خود ، تحقیقات را جزء به جزء تجزیه و تحلیل می کند. مزایای کار با شرکت تحقیقات بازار عبارت است از؛
یکی از شرکت های موفق در زمینه انجام تحقیقات بازار تخصصی، مجموعه ایرداست. ایردا ؛ مرکز تخصصی آمار ایران ، با سال ها تجربه در زمینه جمع آوری انواع مختلف آمار ، آماده ارائه مشاوره و آمارهای تخصصی و در صورت لزوم اجرای تحقیقات بازار کسب و کار شماست. برای ارتباط با کارشناسان ما ، همین حالا با شماره تلفن های ایردا تماس حاصل فرمائید.
لیست نظرات
نظری برای این نوشته ثبت نشده است