در عصر دیجیتال امروز، دادهها و آمارها به یکی از داراییهای کلیدی و ارزشمند برای شرکتهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تبدیل شدهاند. حفظ و نگهداری صحیح این دادهها، نه تنها برای تصمیمگیریهای استراتژیک و عملیاتی حیاتی است بلکه به حفظ امنیت، ارتقاء کارایی و بهبود رقابتپذیری شرکتها کمک میکند. در این مقاله، به بررسی اهمیت حفظ و نگهداری دادهها و آمارها و چگونگی تاثیر آن بر عملکرد شرکتها خواهیم پرداخت.
هوش تجاری (BI) یک رویکرد مدیریتی است که از فناوری اطلاعات برای جمعآوری، تجزیه و تحلیل و ارائه دادهها برای بهبود تصمیمگیری استفاده میکند. BI به سازمانها کمک میکند تا دادههای خود را به بینشهایی تبدیل کنند که میتوانند برای بهبود عملیات، افزایش سودآوری و کاهش هزینهها استفاده شوند.
در دنیای امروز، دادهها به یکی از مهمترین منابع هر کسبوکاری تبدیل شدهاند. شرکتها با جمعآوری و تجزیهوتحلیل دادههای خود میتوانند به درک بهتری از مشتریان، بازار و عملکرد خود دست پیدا کنند. این امر به آنها کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیرند و عملکرد خود را بهبود بخشند.
تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی، برای کسب و کارها بسیار مهم است. به طور کلی برای انجام تحقیقات بازار ، دو روش تحقیق کمی و کیفی وجود دارد. یکی از سوالات پرتکرار این است که تفاوت روش تحقیقات بازار کمی و تحقیقات بازار کیفی در چیست؟ چه چیزی باعث تمایز و تفاوت این دو روش شده است؟ کدام روش مقرون به صرفه تر است؟
بازار مسکن یکی از حوزههای مهم اقتصاد هر کشور است و تحولات در این بازار نقش مهمی در اقتصاد کلی دارد. در این مقاله، قصد داریم به تحلیل دادههای مسکن در بازار تهران از شهریور 1396 تا شهریور 1402 بپردازیم. دادهها شامل متوسط قیمت (به هزار ریال) و تعداد معاملات در ماههای مختلف میباشند.
هزینه تحقیقات بازار به عوامل زیادی بستگی دارد . برای اینکه بتوانید به درستی محاسبه تحقیقات بازار را انجام دهید باید عوامل هزینه تحقیقات بازار را بشناسید. در این مقاله سایت ایردا به این موضوع پرداختیم.
تحقیقات بازار کمی یکی از انواع روش های تحقیقات بازار است که اصول خاص خود را دارد. در این مقاله به انواع روش های تحقیق بازار کمی می پردازیم و بررسی می کنیم این روش چگونه به کمک مدیرانی می آید که به نتایج تحقیقات بازار همیت می دهند
انواع روش های تحقیقات بازار موضوعی است که اگر شما به دنبال انجام پروژه تحقیقات بازار هستید باید به آن واقف باشید و تحقیق بازار اولیه ، تحقیق بازار ثانویه و روش های تحقیق بازار کمی و کیفی از جمله مواردی هستند که در این مطلب به آنها می پردازیم.
تحلیل محتوای کمی و کیفی یکی از بحث های داغ پیرامون تمامی پژوهش ها و تحقیقات بازار است. یک تحقیق فارغ از این که در چه زمینه ای انجام شده باشد برای اثرگذاری ، نیازمند تجزیه و تحلیل های حرفه ای می باشد.
سوالی که ممکن است برای اکثر کسب و کارها پیش بیاید ، این است که تحقیقات بازار یا Marketing Research را به چه صورتی انجام دهند؟ در حقیقت مشاغل و بیزینس های گوناگون پس از آگاهی به اهمیت و فواید تحقیقات بازار در جهت پیشرفت و توسعه خود ، سعی در پیاده سازی روش های اجرای تحقیقات بازار در کسب و کار خود دارند.